Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

لزوم بازنگری در قوانین مربوط به مجریان ذی‌صلاح

  • ۱۵۸۳

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی گفت: بازنگری در قوانین مربوط به مجریان ذی‌صلاح ضروری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، به نقل از فارس مهندس احمد توسلی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی، با اشاره به فعالیت مجریان ذی‌صلاح اظهار کرد: انعقاد قرارداد به شکل اجرای کار با مصالح و اجرا بدون مصالح برای مجریان بی‌تجربه و بدون سرمایه میسر نیست.
وی با اشاره به صوری بودن برخی از قراردادها مانند قرارداد پیمان مدیریت تصریح کرد: انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی به دلیل کمبود کار در کشور به سازمان‌های نظام مهندسی پناه می‌برند و به عنوان مجری ذی‌صلاح مشغول به کار می‌شوند، جدا از این‌ قراردادهای صوری است.
مهندس توسلی با بیان اینکه تحصیلات و توانایی علمی نمی‌تواند معیار مناسبی برای تعیین یک مجری باشد، خاطرنشان کرد: تجربه اجرایی و داشتن سرمایه در این زمینه حرف اول را می‌زند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی اضافه کرد: تنها تحصیلات آکادمیک و دانش علمی نمی‌تواند یک مهندس را تبدیل به یک مجری کند.
وی بر لزوم بازنگری بر قوانین موجود در ارتباط با مجریان ذی‌صلاح تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود و قوانین غیراستاندارد مالکان از نحوه فعالیت مجریان ذی‌صلاح ناراضی هستند.
مهندس توسلی اضافه کرد: شرکت‌های ساختمانی که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صلاحیت لازم را دارند، در صورتی‌که از آن‌ها پروانه اشتغال خواسته نشود، می‌توانند به بهترین مجریان ذی‌صلاح تبدیل شوند.
وی گفت: برخی از این شرکت‌ها سال‌ها بدون پروانه اشتغال مجری بهترین طرح‌های عمرانی بوده‌اند.

منبع: irceo.net

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی