Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

کف کاذب

  • ۱۰۹۶

کف کاذب نام کالائی است که به قرینه سقف کاذب نامگذاری شده و به کفی اطلاق می گردد که کف اصلی سازه ساختمانی نیست و جهت افزایش ارتفاع محل تردد به کمک پایه هائی بر کف اصلی طبقات نصب شده است .
ترجمه صحیح نام این کالا ” کف بلند شده ” می باشد که دلیل به کارگیری آن عموماً جهت پوشش حجم زیادی از کابلها و تأسیسات است که در بعضی از اماکن به کار می رود. از آن جمله می توان از اطاقهای کنترل و فرمان مراکز کامپیوترهای سرور ، پستهای برق و مخابرات ، برجهای کنترل ، اطاقهای قرنطینه، گلخانه های مکانیزه و …. نام برد. ولی اخیراً به کارگیری انواع خاص از کف کاذب به منظور گرمایش از کف و انتقال آبهای سطحی و کاهش رطوبت و همچنین به منظور سبک سازی ساختمانها نیز رونق یافته است ، ضمناً کفهای کاذب در ابعاد مختلف ارائه می گردند که معمولاً ۴۰ ×۴۰ ، ۴۰ × ۶۰ ، ۵۰ × ۵۰ ،۶۰ × ۶۰ ، ۸۰ × ۸۰ و ۱۲۰ × ۶۰ می باشد .
اجزاء کف کاذب کفهای کاذب عموماً از اجزاء کلی تایل یا کفه ، پایه ، رابط یا استرینگر تشکیل می شوند که بسته به نوع کف کاذب از مواد مختلفی جهت ساخت آنها استفاده می شود.
انواع کف کاذب کفهای کاذب از نظر کاربردی به چهار دسته تقسیم می شوند :
۱- کف های مخصوص پوشاندن تأسیسات
۲- کف های مخصوص انتقال آبهای سطحی ، خاک و ماسه
۳- کف های مخصوص جهت نصب گرمایش کف و کاهش رطوبت
۴- کف های مخصوص سبک سازی ساختمان
 
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی