Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

پروژه های در دست مطالعه و اجرای نظام مهندسی اصفهان

  • ۱۵۲۲

گزارش عملیات عمرانی در دست انجام و یا مطالعه توسط سازمان نظام مهندسی استان اصفهان

طبق گزارشات مندرج در سایت نظام مهندسی ساختمان اصفهان، در حال حاضر پروژه های زیر(در شهر اصفهان) در مراحل مطالعاتی و یا اجرایی می باشند:

1- پروژه ساختمان مرکزی اداری اشراق

با توجه به ضرورت ارائه خدمات مطلوبتر به مراجعین و همکاران محترم، توسعه فیزیکی ساختمان اداری سازمان در دستور کار قرار گرفت.در این خصوص ضمن خرید زمینی با پروانه ساختمان به مساحت حدود 1200 متر مربع واقع در خیابان اشراق و تراکم حدود 8000 متر مربع در 10سقف موضوع انتخاب مشاور جهت مطالعه و طراحی فاز های صفر و یک و در مراحل نهایی قرار گرفته است.

2- مجموعه فرهنگی ،تفریحی زاینده رود

با هدف خدمت رسانی در امور فرهنگی و تفریحی به همکاران محترم، سازمان مبادرت به خرید زمینی به مساحت 1254 متر مربع جهت ساخت ویلا واقع دردهکده فرهنگی،تفریحی زاینده رودچادگان نمود. پس ازعقد قرارداد و تحویل زمین از طرف شرکت عمران زاینده رود ، با هدف تسریع و تصویب طرح مهندسین مشاور شهر و خانه قراردادی جهت مطالعه  طراحی ویلاها بصورت آپارتمانی منعقد گردید. باتوجه به مذاکرات بعمل آمده و مساعدت مسئولین ذیربط، تعداد 16 واحد ویلائی در 5 سقف به مساحت  2470 مترمربع ساخت در قالب 8 واحد یک خوابه و 8 واحد دوخوابه طراحی گردید. در حال حاضر جهت مراحل بعدی و صدور پروانه ساختمان میباشد. قابل ذکر است پیگیریهای لازم بمنظور اخذ مجوزات مربوطه، انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرائی در آینده نزدیک در دستور کار جدی قرار دارد.

 

3- پروژه فرهنگی ،ورزشی وآموزشی سازمان نظام مهندسی

پیرو تکمیل فاز یک طراحی مجموعه فرهنگی ،ورزشی و آموزشی گلستان و با در نظر گرفتن تکمیل فاز دو مجموعه ورزشی، اسنادمناقصه مربوطه تهیه شده و با فراخوان عمومی از طریق جراید و سایت نظام مهندسی، اجرای سفتکاری مجموعه ورزشی گلستان به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار منتخب از اردیبهشت ماه سال جاری عملیات اجرایی را با انعقاد قراردادی بالغ بر هفده میلیارد ریال شروع نمود. و عملیات اجرایی پروژه مجموعه ورزشی گلستان شامل اجرای سالن ورزشی بافنداسیون بتنی، اسکلت فلزی وسقف سازه فضای کار و ساختمان ورزشی جانبی با اسکلت کامل بتنی در دو طبقه مجموعا"به متراژ تقریبی 2800 متر مربع در حال انجام می باشد. در حال حاضر عملیات تکمیل خاکبرداری جهت فونداسیون سالن و ساختمان جنبی، بتن ریزی فونداسیون ها و دیوار حائل صورت پذیرفته و با ساخت کلیه اسکلت فلزی و حمل به کارگاه ، ستونهای مربوط نصب و آماده ساخت و نصب سازه فضایی می باشد.

پیشرفت پروژه های در حال حاضر حدود 30 درصد بوده و کارگاه فعال می باشد. همچنین در خصوص مطالعات و طراحی بخش فرهنگی و خدماتی توسط مشاور و زیر نظر تیم کنترل کننده که از افراد مجرب ورزیده تشکیل شده اند در حال انجام می باشد.

 

4- پروژه ساختمان اداری، خدماتی شهید کشوری

سازمان مبادرت به خرید زمین  در شهرک شهید کشوری با مساحت   2000 متر مربع ومجوز تراکم حدوا" 12000 متر مربع در 6سقف از شرکت عمران آبشار اسپادانا نموده است. با تحویل زمین در اواسط سال1391، اسناد مسابقه ای تهیه و به مشاورین ذیصلاح جهت شرکت در مسابقه ارائه گردید، که پس ازبرگزاری جلسه هیئت راهبری درسازمان نظام مهندسی ،شرکت مهندسین مشاور پل شیر بعنوان برنده  طرح انتخاب گردید، که هم اکنون در حال شروع انجام مقدمات به منظور شروع مطالعات و طراحی میباشند و لازم بذکر است با توجه به نیازهای سازمان در خصوص ارائه خدمات به اعضای محترم، مطالعات و بررسی های لازم بمنظور ارائه خدمات کامل در حال انجام می باشد.

 تحلیل: با توجه به آمار بالا، سازمان نظام مهندسی اصفهان در شهر اصفهان(و بدون در نظر گرفتن دفاتر نمایندگی شهرستانها و مستحدثات آنها)، حدود بیست و پنج هزار متر مربع زیربنا را در حال مطالعه و یا اجرا دارد. 

 

  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    با سلام

    به نظر من مجتمع فرهنگی تفریحی زاینده رود قادر به ارایه خدمات نیست و تا دیر نشده مسئولان از ساختن ان منصرف شوند .چون ما 20000 نفر عضو دادیم و اگر فرض کنیم هرروز همه 16 اتاق پرشود و اگر بخواهند عدالت را اجرا کنند و فقط خود اقایان از این اپارتمانها استفاده نکنند هر عضوی که از این اپارتمانها استفاده کند تا 1500 روز دیگر نمی تواند استفاده کند یعنی هر 5 سال یکبار هر کسی می تواند استفاده کند.*** ***** ****** ***** ** ** ** *** **** ** **** **** *** ** ***** * ***** ******* ** *** ** **** ** ** *** **** ** *** *** ***** ******* ** ******** *** **** ******* **** ***** ****** ***** *** ** ******** ****** **** ***** ****

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی