Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

درخواست عده ای از فارغ التحصیلان رشته کارشناسی پیوسته عمران اب

  • ۱۶۴۲

با سلام خدمت همه دوستان و همکاران.

نامه ای توسط ایمیل و با عنوان "جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد عمران- سازه با مدرک کارشناسی عمران اب" به این تارنما واصل شده که به درخواست ایشان در اینجا منتشر می گردد.

از همه مسئولان و دست اندرکاران محترم اداره راه و شهرسازی استان اصفهان که حسن نیت و دلسوزی آنها بر هیچکس پوشیده نیست تقاضا می گردد تا اگر برای حصول این عزیزان به نتیجه، نیاز به اقدام تکمیلی از سوی آنها است، اقدام فرمایند و اگر هم توضیحی برای این عزیزان وجود دارد، آن را ارائه نمایند تا در همین تارنما منتشر شود.

به امید سربلندی و سرافرازی همه پویندگان علم در کشور عزیزمان.

 

به نام خدا

جناب اقای مهندس محمود محمود زاده

مدیرکل محترم اداره راه و شهرسازی استان اصفهان

با سلام و احترام

همانطور که جنابعالی مطلع هستید کمیسیون هم ارزی وزارت راه و شهرسازی در بخشنامه مورخ 11/3/90 که به تمامی استانها ابلاغ نمود محدودیت هایی را برای برخی رشته ها در اخذ پروانه طراحی ومحاسبات ایجاد کرد  که موجب اعتراضات گسترده فارغ التحصیلان مربوطه گردید. ولی با گذشت زمان و در پی گسترش اعتراضات  برخی از فارغ  التحصیلان   ازجمله فارغ التحصیلان رشته کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی معماری و تکنولوژی معماری برای این دسته از فارغ التحصیلان اصلاحات لازم صورت گرفت. ولی متاسفانه سایر بند های این بخشنامه همچنان به قوت خود باقی است.

یکی از این بندها بند 5 این بخشنامه می باشد که به فارغ التحصیلان رشته کارشناسی پیوسته عمران آب بامدرک کارشناسی ارشد عمران سازه علاوه بر مرتبط شدن در عضویت تنها اجازه ارتقا محاسبات تا پایه 2 داده شده است. در صورتی که این گروه از فارغ التحصیلان همانند فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی معماری در تمام بخشنامه های قبلی عضو اصلی بوده و تا پایه 1 محاسبات اجازه ارتقا داده شده بود و عدالت ایجاب می کرد که اکنون که برای رشته کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی معماری بر طبق بخشنامه های قبلی اعمال گردید در خصوص این دسته از فارغ التحصیلان نیز این گونه عمل می گردید. چون هم رشته کارشناسی ارشد سازه از لحاظ نام رشته در جدول این رشته جزء رشته های اصلی عمران می باشد و هم مجموع دروس گذرانده شده در دو مقطع کارشناسی عمران اب و کارشناسی ارشد سازه که در خصوص محاسبات ساختمان است اگر بیشتر از کارشناسی عمران- عمران نباشد کمتر نیست.

البته ما از همان سال قبل نسبت به این بخشنامه اعتراض نموده و به صورت حضوری به تهران رفتیم. در انجا به ما گفتند روند چنین اعتراضاتی باید از اداره راه و شهرسازی استان صورت گیرد. شما نامه ای به آن اداره نوشته و درخواست تجدیدنظر نمایید تا ما در کمیسیون بررسی ونتیجه ان را به اداره استان اعلام نماییم.

......                                                       

لذا از جنابعالی درخواست می نماییم این موضوع را پیگیری و ما را از نتیجه ان مطلع فرمایید. ضمنا بار دیگر تاکید می نماییم که چون در تهران به ما گفتند از طریق اداره استان اقدام فرمایید ما این مسیر را انتخاب نمودیم. در پایان از لطف و عنایت جنابعالی که همواره فردی پرتلاش و خستگی ناپذیر و دلسوز برای مردم و جامعه مهندسی استان بوده و هستید صمیمانه سپاسگزاریم.

                                                                                        والسلام

جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد عمران- سازه با مدرک کارشناسی عمران اب

1391/10/16

  • من ترم آخر کارشناسی ارشد سازه هستم
    در حال حاضر 3 سال از مدرک مهندسی عمران آب من می گذرد
    من امسال می تونم امتحان محاسبات پایه 3 بدم یا باید تا 2 سال بعد ارشدم صبر کنم؟
    پاسخ:
     با سلام و عرض ادب.
    طبق استعلام انجام گرفته:
    1- بله می توانید در آزمون شرکت کنید.
    2- عمران آب باید نامه از کمیسیون هم ارزی داشته باشند.
    شما از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان خود، مدارک تحصیلی و ریز نمراتتان را جهت بررسی به کمیسیون هم ارزی ارسال نمایید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی