Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

الگو یا ...؟

  • ۲۵۵۰

با سلام خدمت همه دوستان و همکاران.

اوائل هیئت مدیره دوره پنجم بود که یکی از دوستان به من زنگ زد و گفت بیا به شهرستان .... و ساختمان دفتر نمایندگی آنجا را که در حال تکمیل است، ببین.

یک روز بعد از ظهر با ایشان قرار گذاشتم و به اتفاق به محل ساختمان رفتیم.

ساختمانی بود دو طبقه که طبق استعلامی که کردم، در اواخر هیئت مدیره قبلی خرید آن مصوّب شده بود و قیمت بالایی هم برای آن پرداخت شده بود.

وقتی که به داخل ساختمان رفتم، حیرت کردم که اولاً چرا این همه پول برای خرید ساختمانی اینچنین پرداخت شده است و ثانیاً چرا به این نحو دارد کار می شود؟

ساختمان از تیپ قدیمی و نیمه اسکلت(دیوار باربر + ستون فلزی) بود. ستونها، فونداسیون و Base Plate نداشتند. ستونهای اصلی خوردگی شدیدی داشتند و یک تقویت صوری روی آن انجام شده بود که به هیچ عنوان مبنای درستی نداشت و با عدم اجرای آن هیچ تفاوتی نمی کرد.

از ترکهای زیاد در سقفها و دیوارها که ناشی از نشست ساختمان بود و از نم زدگی سقفها می گذرم. از داخل ستونها ناودان رد کرده بودند و برخی از جاها را سوراخ کرده بودند تا لوله رد کنند.

جالب اینکه سنگهای گرانیت گران قیمتی را آماده کرده بودند تا نمای ساختمان آبرومندانه باشد.

آیا سازمانی که متولی کنترل کیفیت و ارتقای سطح ساختمان سازی است، ساختمان دفتر نمایندگی اش نباید الگو و سرآمد بقیه ساختمانها باشد و باعث شود تا همه اطرافیان پروژه، برای دیدن و یادگیری به سمت آن هجوم ببرند؟

وقتی که عکسها و مشاهدات خود را به رئیس وقت سازمان نشان دادم، ایشان عنوان کردند که این ساختمان را موقتی گرفته ایم و یا اینکه کارشناس می فرستیم تا بررسی کند و ... که به نظر من با این همه خرج، موقتی بودن ساختمان محتمل نبود و اعزام کارشناس هم کمی دیرهنگام می نمود.

در زیر عکسهایی از بازدید آن روز من قابل مشاهده است:

  

kh4

kh2

kh3

kh1

  • عباس جانقربان
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
     ترا بخدا سری به ساختمانهایی که ***** **** **** ****************************** میسازد بزنید تا ببینید ای آفایان چه ********* ** را بعنوان ساختمان میکنند
    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    بخشهایی از نظر شما به صورت خصوصی بین من و جنابعالی باقی می ماند.
    اگر ممکن است اطلاعات بیشتری را در این زمینه به صورت خصوصی به اینجانب مرحمت کنید.
    با تشکر.
  •  میگن کوزه گر ،از کوزه شکسته آب میخوره.....خوب حتما میخواستن این مثل نقض نشه
  •  وحشتناکه آقای مهندس.....وحشتناک!!!
    واقعا چرا؟؟؟!!!
    بسیار ممنونم از شما بابت به اشتراک گذاری آن...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی