Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

طرح گردش الکترونیکی نقشه ها برای کنترل

  • ۴۳۷۷

catrable

با سلام خدمت همه دوستان و همکاران

ایده گردش الکترونیکی نقشه ها برای کنترل و حذف مراجعات مکرر به سازمان نظام مهندسی و یا دفاتر کنترلی، ایده ای بود که چند سال پیش توسط آقای مهندس جمشیدیان از گروه نرم افزاری سازه مطرح شد.

رفت و آمدهای مکرر و گاه اضافی که بین محاسب، کنترلر اول و کنترلر دوم وجود داشت، صرف هزینه های زیاد برای بنزین و چاپ های مکرر از نقشه ها، تلف شدن وقت زیاد مهندسان در مسیر محل کارشان تا سازمان یا دفاتر کنترل کننده و در داخل خود سازمان و ... می طلبید که روش نوینی برای کنترل نقشه ها پیاده شود.

این ایده که جزئی از ایده "نظام مهندسی الکترونیک" بود در قالب پروپوزالی به نام سیستم(سیستم یکپارچه ساز تراکنشهای مهندسی) از سوی گروه نرم افزاری سازه در سال 88 به سازمان ارائه شد که با توجه به وجود یک پیشنهاد دیگر از سوی شرکت دومی که بر اساس مطالعه وضع موجود سازمان، سعی کرده بود تا روالهای داخلی سازمان را مکانیزه کند، هر دو پیشنهاد دو بار به دو نفر مشاور جهت بررسی و مقایسه ارجاع شد. هر دو مشاور، متاسفانه، دید صرفاً کامپیوتری داشتند و با روالهای موجود در جامعه مهندسی بیگانه بودند.

به دلیل قیمت پیشنهادی برای سیستم و بالاتر بودن آن نسبت به قیمت پیشنهاد مشابه، متاسفانه این سیستم عملیاتی نشد و در آن موقع هیچ کس نتوانست درک درستی از ابعاد آن و تفاوت ماهوی آن با پیشنهاد دومی داشته باشد.

پس از دو سال، پیشنهاد شرکت برنده در سازمان عملیاتی شد و در آن موقع دوستان خردمند ما متوجه شدند که چقدر برد کاری آن محدود است و صرفاً به روالهای داخلی سازمان می پردازد.

در سال سوم هیئت مدیره، فضای مناسبی برای پیگیری پروژه های کلان نرم افزاری که در کنار هم، نظام مهندسی الکترونیک را تشکیل می دهند ایجاد شد و ماژول "گردش الکترونیکی نقشه ها جهت کنترل" در کنار چند پروژه دیگر تعریف شد و برای استعلام قیمت برای چند شرکت فرستاده شد.(کل فلوچارت طرح و الزامات آن را می توانید از اینجا  دانلود کنید)

شرح خدمات این ماژول با همفکری و همکاری تعدادی از همکاران و با محوریت آقای مهندس قضاوی(نماینده هیئت رئیسه در گروه تخصصی)، آقای مهندس موسوی(مدیر کنترل ایستایی) و اینجانب طی چندین جلسه تهیه شده است که به شرح پیوست خدمتتان ارائه می گردد.

با توجه به اینکه در سال سوم هیئت مدیره، مجالی برای ارائه این طرح و پیاده سازی آن ایجاد شد، با فرض ثابت ماندن شرایط و عقاید هیئت مدیره آینده، عملیاتی شدن آن چند ماه به طول خواهد انجامید که امیدوارم جامعه مهندسی هر چه زودتر از مزایای پیاده سازی آن بهره مند شود.

 

 

  •  لطفا جدول حق الزحمه را با کیفیت بهتر در این سایت  یا سایت اصلی سازمان قرار دهید  با تشکر
    پاسخ:
    با سلام
    می توانید از این آدرس، دانلود کنید:
    (در آخر متن نوشته، لینک دانلود فایل تعرفه قرار داده شد)
  • با سلام فعلا فقط تشکر تشکر از احسلس مسئولیت شفاف سازی و عدم وابستگی به صاحبان زر زور و عدم دلبستگی به میزو صندلی های نرمتر از حریر سازمان

  •  سلام ،خدا قوت

    با طرح گردش الکترونیکی نقشه ها برای کنترل موافقم ،امیدوارم این شیوه برای امور دیگر نیز نهادینه شود

    ضمنا تقاضا دارم نحوه تمدید کارت عضویت را هم الکترونیکی کنید

    با تشکر

    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    سیستم تمدید کارت، غیرحضوری شده است. لطفاً دو سه روز دیگر صبر کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی