Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

پیگیری های انجام گرفته برای مهندسان کاشان در هیات مدیره دوره پنجم نظام مهندسی

  • ۴۵۵۹

در دوره هیئت مدیره پنجم، چند مورد بود که توسط مهندسان کاشان جهت پیگیری مطرح شد؛ از جمله در جلسه ای که هیئت رئیسه سازمان در تاریخ 6/12/1388 در جمع مهندسان کاشان حضور پیدا کردند، موارد زیر مطرح شد:

1- درخواست عقد قراردادهای نظارت برای ساختمانها در محل سازمان نظام مهندسی کاشان

2- افزایش تعرفه های خدمات مهندسی کاشان و رساندن آنها به تعرفه های مرکز استان

3- حذف ورودیه به شغل و عوارض کسب و پیشه برای مهندسان

4- عدم نیاز به رفت و آمد بین کاشان و اصفهان و امکان انجام بیشتر موارد مربوط به سازمان در خود کاشان

5- بیمه کردن مهندسان و زیر پوشش بیمه رفتن شغل مهندسی(بیمه تامین اجتماعی)

6- انتخاب شدن مسئولین دفتر نمایندگی کاشان توسط خود اعضا و پرهیز از انتصابات توسط مرکز استان

7- توزیع عادلانه کار بین اعضاء

در کنار این موارد، گزارش تناسب درآمد و هزینه مهندسان کاشان در سال 1387 که توسط تعدادی از آنها تهیه شده بود، به عنوان شاهدی مبنی بر لزوم عبور از تعرفه های پایین مهندسی ارائه گردید.(اینجا  را ببینید)

راهکارهایی توسط خود اعضاء کاشان جهت ارتقاء خدمات مهندسی پیشنهاد شده بود(اینجا  را ببینید) که اذعان می کنم توسط ما خیلی جدی گرفته نشد و امیدوارم هیئت مدیره جدید، با استفاده از ابزار کارهایی که ما در اختیار نداشتیم و در اواخر این دوره آماده شد( مثل سیستم MIS سازمان) بتواند آنها را عملیاتی کند.

برای عقد قراردادهای نظارت در سازمان، هیئت مدیره سازمان استان مصوّبه ای داشت که کلیه قراردادهای سه سقف و بالاتر از آن ملزم به عقد قرارداد نظارت در سازمان باشند و به کلیه شهرستانها ابلاغ نمود.

در آن زمان، هیئت اجرایی کاشان درخواست نمود که در کاشان این قانون برای ساختمانهای 4 سقف به بالا اجرایی شود که با توجه به اینکه تعداد بسیار کمی از ساختمانهای کاشان چهار سقف هستند، هیئت رئیسه با این موضوع مخالفت کرد و مسئله را پیگیری نمود تا اجرایی شود.

پیشنهادیه افزایش تعرفه ها نیز از سوی دفتر نمایندگی به سازمان ارسال و تصویب شد.

 در مورد برگزاری انتخابات، هیئت مدیره شیوه نامه را تهیه و مصوّب نمود و پیرو آن، پس از چندین سال در شهرستان کاشان انتخابات هیئت اجرایی دفتر نمایندگی برگزار گردید.

در مورد عوارض کسب و پیشه، اینجانب پیگیر شدم و معلوم شد که این مسئله مصوّبه شورای شهر است و چون مهلت قانونی جهت اعتراض به آن گذشته بود(30 روز)، فقط خود شورای شهر می توانست در آن مصوّبه تجدید نظر کند که دیگر نمی دانم سرنوشت آن چه شد.

بیمه تامین اجتماعی برای شغل مهندسی، جدیداً در توافقنامه شورای مرکزی با سازمان بیمه، عملیاتی شده است که می توانید در آدرس: http://shoma5.ir/page/soalate_shoma آنرا مشاهده نمایید.

سعی شد بیشتر کارها و دوره های آموزشی در خود کاشان برگزار شود تا از رفت و آمدهای بیهوده بین اصفهان و کاشان جلوگیری به عمل آید.

در مورد توزیع عادلانه کار، تجربه موفق چند دفتر نمایندگی ثابت کرده که این امر، شدنی است. فقط عزم جزم مسئولین هیئت اجرایی دفتر نمایندگی را می طلبد و بس.

در ادامه .....

دفتر نمایندگی کاشان، بیلان منفی دارد؛ به عبارت دیگر درآمد دفتر از حق السهم 5% نظارتها و ... کم است و این بیلان منفی باعث شده تا دفتر نمایندگی کاشان نتواند با دست باز، برای یک سری برنامه ها و یا خدمات به اعضای خود عمل کند.

پیشنهاد می شود تا قسمتی از درآمد بازرسی گاز که به حساب سازمان اصفهان ریخته می شود، در اختیار خود دفتر نمایندگی قرار گیرد.

استفاده از نیروهای جوان در کادر اداری دفتر کاشان، راه را برای مکانیزه کردن و خدمت رسانی سریع و به موقع به ارباب رجوع فراهم می کند.

هنوز دفتر نمایندگی کاشان، فاقد یک ساختمان در خور سازمان است که بایستی مرکز استان در اولین فرصت ممکن این امر را با خرید زمین یا دفتر آماده و یا بازسازی یک ساختمان قدیمی و تاریخی تامین نماید.

به امید موفقیت شما.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی